Mateřská škola se nachází na okraji města Olomouce, v těsném sousedství Fakultní nemocnice v Olomouci. Panelové sídliště kombinované s rodinnými domky se rozrostlo o sídliště pyramidových staveb a domů na ulici Horní lán. Celé sídliště omládlo mladými rodinami. V dosahu školy je městská hromadná doprava. Mateřská škola je umístěna ve vilce z roku 1929. Je to jednopatrová budova s podkrovím, zasazená do kopce. Okolo vily je malá zahrádka s jedním pískovištěm. Nedaleko školy / 200 m / se nachází velká zahrada s pískovištěm, průlezkami a vzrostlými stromy, malá oáza klidu v rušném prostředí, kde děti tráví většinu doby při pobytu venku.
Popis budovy:
V suterénu školy jsou umístěny šatny vybavené novým nábytkem pro děti, kotelna a malá místnost, která slouží jako keramická dílna.
V přízemí budovy je kuchyň, sborovna, která slouží zároveň jako šatna pro dospělé, a prostory pro první oddělení – třída, herna, umývárna.
V prvním poschodí je umístěno druhé oddělení – třída, malá herna, umývárna a ložnice.
V podkroví je místnost vedoucí pracovnice školy a půda.
Vybavenost školy i zahrady je dostačující, pracujeme na doplnění didaktických pomůcek, obměňování hraček, audio přístrojů, dovybavení zahrady dřevěnými průlezkami. Škola je postupně renovována a opravována.
Pro malé prostory je snížena kapacita na 47 dětí.
HROU ZA POZNÁNÍM
Hra prostupuje životem člověka od narození až po smrt. Je klíčovým prostředkem v pohybovém rozvoji dětí předškolního věku, nejpřirozenější a dítěti vlastní činností, zaměstnávající příjemným způsobem tělo i ducha. Hru jsme pojaly jako prostředek výchovy s vědomostním charakterem, formováním výchovy, sociální integrity, rozvíjením citů, motoriky a uvolňováním agrese.
Touto činností bychom dětem chtěly položit základy učení, psaní a čtení, neboli nenásilnou formou připravit děti pro vstup do základní školy pomocí rozvoje smyslového vnímání dítěte. Zároveň bychom dětem chtěly přiblížit svět kolem nich ve všech možných souvislostech a rozmanitostech tak, aby odcházely z mateřské školy vědomy si své hodnoty, možností a schopností i hodnoty ostatních lidí, lidské práce, slušného chování, touhy po vzdělání a nutnosti učit se žít v kolektivu tak, aby neztratily samy sebe.
"Hra je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak si zjednodušit život. Přesně to jsme dělali jako děti, ale v dospělosti jsme si hrát zapomněli." A.Einstein